piątek, 24 czerwca 2011

Narodowy Spis Powszechny. Białorusini wykreśleni

Tu jest Polska, wszyscy jesteśmy Polakami - usłyszała od rachmistrza spisowego jedna z podlaskich Białorusinek. Przedstawiciele tej liczącej co najmniej kilkadziesiąt tysięcy osób mniejszości narodowej potwierdzają, że takie sytuacje nie należą do rzadkości.


- Jestem Białorusinką. Obywatelem polskim narodowości białoruskiej. Tak jak moi przodkowie. Gdy odwiedził mnie rachmistrz, poprosiłam by to zaznaczył. Usłyszałam, że nie ma takiej możliwości, że nie ma takiej rubryki. A przecież wiem że to nie prawda - bulwersuje się Maria Filipowicz z Łosinki. Dyskusję z rachmistrzem zakończyła stwierdzeniem, że nie obchodzi jej jak, ale ma uwzględnić jej narodowość.

- Nie wiem czy to zrobił. Gdy zadzwoniłam na infolinię do GUS, usłyszałam, że teraz się już tego sprawdzić nie da - podsumowuje. Trudno mówić o pomyłce rachmistrza - system wprowadzania danych skonstruowano w taki sposób, że bez odpowiedzi na jedno pytanie nie pozwalał on wprowadzanie kolejnych. Innymi słowy - jakąś narodowość do komputera wprowadzić trzeba było.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz